Kuinka paljon koneiden ja työkalujen menetykset maksavat yrityksellesi?

-
Kaluston katoaminen aiheuttaa yrityksellesi ylimääräisiä kustannuksia. Oletko koskaan tarkistanut, kuinka suurista summista on todellisuudessa kyse?

Oletko koskaan miettinyt, kuinka paljon kaikki menetetyt tai kadonneet työkalut ja tavarat maksoivat yrityksellesi? Laitteiden etsimiseen käytetty työaika sekä kadonneiden laitteiden korvaamiskustannukset voivat olla jopa 14 % koko työvoimakustannuksista.

Työkalujen ja koneiden menettäminen

Jokainen, joka tekee ammatikseen käsillään töitä, tietää kuinka turhauttavaa on etsiä kadonneita työvälineitä tai laitteita silloin, kun niitä tarvitsee. Tavaroiden paikantaminen on oma metsästysrumbansa: kollegoilta täytyy kysellä kuka on nähnyt tai käyttänyt työvälinettä viimeksi, varastot täytyy tarkistaa tai pahimmassa tapauksessa kokonainen työmaa. Etsiminen vie aikaa ja jos kalusto ei löydy, on hankittava uusia.

Suuret kustannukset

Laitteiden ja työvälineiden katoaminen ei ole turhauttavaa vain työntekijöille: ongelma maksaa uskomattoman paljon yrityksille. Kaluston hankinnat ovat aina on aina investointi yritykselle. Jos kalustoa joutuu jatkuvasti korvaamaan ostamalla uusia laitteita ja työvälineitä, kulut nousevat nopeasti taivaisiin.

Työkalut ja laitteet on rakennusyrittäjälle suuren investoinnin lisäksi edellytys projektien valmistumiselle. Työmaat saattavat seisoa jopa kuukausia.

Kaksi erilaista tutkimusta osoittavat, että menetettyihin työkaluihin liittyvät kustannukset maksoivat jopa 14% työvoimakustannuksista (Ogershok, 1999) tai enintään 2% kokonaiskustannuksista (Means, 2004). Molemmissa tutkimuksissa painotetaan kuitenkin menetettyjä työaikoja ja tehokkuuden heikkenemistä, koska se vaatii menetettyjen työkalujen etsimistä.

Kuinka paljon se maksaa sinulle?

Henkilöstön, materiaalien ja laitteiden kustannukset * 0,14 tai kokonaistuotantokustannukset * 0,02 = menetettyjen työkalujen likimääräiset kustannukset.

Koko vuoden ajalta nämä ovat erityisesti pienemmille yrityksille erittäin suuria summia.

Kalustonhallinta kuntoon kertaheitolla!

Koneiden ja työkalujen seuranta ei säästää pelkästään henkilöstön turhautumista: laitteiston täydellinen kontrolli tekee työskentelystä tulee entistä tehokkaampaa. Mitä vähemmän työkaluja on korvattava, sitä suurempiä säästöjä se merkitsee yrityksellesi. Kalustonhallintaratkaisu on eriomainen valinta. Olemme keränneet neuvot, miten valitset yrityksellesi oikean järjestelmän, tai voit jatkaa lukemista ABAXin tuotteista. 

ABAX-kalustonvalvonta tarjoaa erilaisia GPS-seuranta- ja laitevalvonta ratkaisuja laitteistollesi.

-        Virtalähteellisiin laitteistoihin asennettavissa ABAX Equipment Control -laitteissa on oma sisäinen vara-akku, ja se vaatii ulkoisen 9-32 voltin tasavirtalähteen.

-        Itsenäinen, sisäisellä akulla toimiva ABAX Equipment Control -laite on oikea valinta kuljetuskontteihin, perävaunuihin tai pitkäaikaissäilytyksessä oleviin ajoneuvoihin ja laitteistoihin, joilla ei ole omaa virtalähdettä

-        ABAX Mini on älykäs ja edullinen tapa seurata sähkötyökaluja ja kannettavia laitteita.

 

TIEDÄTKÖ, MISSÄ YRITYKSESI KALUSTO ON JUURI NYT? 

JOS ET OLE VARMA, LUE LISÄÄ TÄÄLTÄ!