ABAX Groupille 30 prosentin kasvulukemat

ABAX on julkaissut tilintarkastuskertomuksen vuodelta 2016. Se osoittaa liiketoiminnan tuoton 31,5 prosentin kasvun, nostaen lopputuloksen 472 miljoonaan Norjan kruunuun (MNOK). EBITDA vuodelle 2016 oli 68,2 MNOK.

ABAXin yhtiökokous on hyväksynyt vuoden 2016 tilinpäätöksen.

- Vuosi 2016 oli taas yksi mahtava vuosi meille. Tämä oli kolmas peräkkäinen vuosi, kun kasvulukumme oli yli 30 prosenttia. Yksi kasvumme merkittävistä tekijöistä on kunnianhimoinen kasvustrategia yhdistettynä taitaviin ja innostuneisiin ihmisiin, kertoo ABAX Groupin toimitusjohtaja Petter Quinsgaard.

Vuosikertomuksesta ilmenee, että vuosi 2016 oli uusien yritysostojen ja markkinoiden vuosi. ABAX avasi uudet markkinat Kiinassa ja vakiinnutti markkinoitaan Ruotsissa kahden yrityskaupan myötä.

- Fantastiset tulokset ovat aina mahtavia, mutta tärkeintä on se, että uskallamme jatkaa ja pitää yllä suurta vauhtia yrityksen sisällä. Tämän vuoksi myös päätimme investoida 40 miljoonaa Norjan kruunua uuden teknologian luomiseen, kertoo organisaation operatiivinen johtaja Bjørn Erik Helgeland.

Vuoden 2016 kohokohdat

- 2 yritysostoa: Accessor Sverige AB ja Ctrack Sweden AB

- Uudet markkinat Kiinassa

- Tuotannon siirto takaisin Norjaan