ABAX laajenee Puolaan

-
Lehdistötiedote - Telematiikkayritys ABAX ilmoittaa laajenemisestaan Puolan markkinoille - kyseessä on jo kahdeksas maa, jossa yrityksellä on toimintaa. Vahva talouskasvu ja Puolan markkinat 2,5 miljoonalla yritysajoneuvolla tekee maasta luonnollisen kohteen ABAXin kasvulle.
Management ABAX 2016
  • Puolan markkinat ovat täydellinen lisä yritysmalliimme ja teknologiaratkaisuihimme joita tarjoamme markkinoille. Puolan ABAX on perustettu franchising-yrityksenä, josta ABAX omistaa 49 %. Vahva talouskasvu on nostanut kasvuodotuksiamme entisestään tulevaisuudessa, sekä Puolassa että muualla, kertoo ABAX Groupin toimitusjohtaja Petter Quinsgaard.

Puolan toimisto tulee sijaitsemaan Gdynian kaupungissa lähellä Gdanskia. Toimistoa tulee johtamaan franchising-yrittäjä James Daniel, joka on nimetty ABAXin Polandin toimitusjohtajaksi.

Gdynian kaupunkialueen noin 1,6 miljoonaa asukasta, luo hyvän alustan laajemmalle kasvulle Puolassa. Uuden markkina-alueen avaamisen jälkeen ABAX on esillä jo kahdeksassa maassa. ABAX ilmoitti aikaisemmin tänä vuonna laajentavansa toimintaansa Kiinaan ja Aasian markkinoille.

Uusimpien *tutkimusraporttien mukaan ABAX on nopeimmin kasvava telematiikkayritys verraten eurooppalaisiin kilpailijoihinsa. Yritys paljastaa, että uusi franchising-malli Puolassa on tärkeä osa nopeaa kasvua myös tulevaisuudessa. Yritysmallin lisäksi ABAXin organisaatiomalli tukee laajenemista uusilla maantieteellisillä alueilla.

• Yrityksemme on organisoitu tavalla, joka mahdollistaa uusien markkinoiden sisällyttämisen arvoketjuumme vauhtia menettämättä. Puolasta puhuttaessa se tarkoittaa, että franchise liitetään suoraan jokaisen arvoketjumme osaan ja sitä palvellaan pääkonttoristamme Larvikissa ensimmäisestä päivästä lähtien, kertoo ABAX Finlandin toimitusjohtaja Jarkko Jaakkola

Jarkko Jaakkola, toimitusjohtaja, ABAX Finland Oy, 050 525 9336, jaj@abax.fi

ABAXista

ABAX Finland perustettiin vuonna 2014 ja yritys on edennyt markkinajohtajaksi Suomessa sähköisten ajopäiväkirjojen toimittajana. ABAX työllistää Suomessa tällä hetkellä noin 20 henkilöä sekä suomalaisia pääkonttorilla Norjassa.

ABAX Group on Norvestor Equity AS:n omistama, suuri eurooppalainen yritys, joka myy ja kehittää telematiikkaratkaisuja yritys- ja yksityisajoneuvoihin. Lisäksi ABAX tarjoaa tuotteita kalustonhallintaan sekä laitteiston GPS-paikannukseen. ABAXilla on yli 350 työntekijää kahdeksassa maassa Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Englannissa, Kiinassa, Puolassa sekä Hollannissa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Larvikissa, Norjassa. www.abax.fi

* Telematics Wiren julkaisu syyskuussa 2016