ABAX laajentaa toimintaansa Kiinaan

kirjoittaja  -
Suomenkin sähköisten ajopäiväkirjojen markkinajohtaja ABAX ilmoittaa aikeistaan laajentaa toimintaansa Kiinaan. ABAXin toimisto aloittaa brändin perustamisen ja tuotteiden myymisen Kiinan markkinoille Nantongin kaupungista.
kiina abax

- Kiinan markkinat ovat meille erittäin mielenkiintoisia kokonsa ja potentiaalinsa puolesta. Näemme, että Euroopan ja Kiinan kulttuurillisista ja rakenteellisista eroista huolimatta yrittäjät kohtaavat samoja ajoneuvoja koskevia haasteita; säästöt, kilometrikorvaukset ja dokumentaatio viranomaisille, kertoo ABAX Groupin toimitusjohtaja Petter Quinsgaard.

Pohjatyöt alkoivat kaksi vuotta sitten neuvotteluilla viranomaisten, partnereiden ja asiakkaiden kanssa. ABAX China Ltd. Perustetaan Nantongin kaupunkiin, jonka suurkaupunkialueella asuu yli 7 miljoonaa ihmistä.

Ensikäden tieto Kiinan markkinoista on ratkaiseva tekijä yrityksen menestymisessä ja ABAX on siksi valinnut Kiinan toimitusjohtajaksi Anfinn Hammer Fengin. Fengillä on runsaasti kokemusta ja tietoa Kiinan markkinoista ja hän on ollut avustamassa useita norjalaisia yrityksiä. Lisäksi ABAX tulee palkkaamaan seitsemän henkilöä työskentelemään myynnissä, markkinoinnissa, laadussa ja teknisessä tuessa.

- Olemme valinneet ABAXin organisoinnin siten, että se käytännössä poistaa maantieteelliset rajat yrityksen sisällä. Tämä merkitsee entistäkin ketterämpää yritystä, jossa osaamista ja resursseja voidaan keskittää alueille missä niitä tarvitaan eniten. Näin mahdollistamme uusille markkinoille, kuten Kiinaan, laajenemisen pitäen silti vakaan kurssin ja uskollisuuden tavoitteillemme, kertoo ABAX Finlandin toimitusjohtaja Jarkko Jaakkola.

ABAX lanseeraa päätuotteensa Kiinan markkinoilla elokuussa. Tuotteet tulevat olemaan sähköinen ajopäiväkirjaratkaisu ajoneuvonhallinnan rinnalla sekä GPS-paikannusratkaisu työkoneille ja laitteille. Uusia tuotteita lanseerataan syksyn 2016 aikana.

- Kilpailu alallamme on todella rankkaa ja muutokset markkinoilla tapahtuvat hyvin nopeasti. Markkinoilla on vain muutama yritys, jotka pystyvät kasvamaan markkinoiden tahdissa ja ovat silti tuottavia – me olemme saavuttaneet tämän. Näemme nyt, että Kiinan markkinat ovat kypsyneet ja olemme valmiita ensin kasvamaan Nantongissa ja levittäytymään siitä vakaasti lopulle Kiinan markkinoita, jatkaa Petter Quinsgaard.

ABAX on muutaman viime vuoden aikana saavuttanut vahvoja taloudellisia tuloksia ja raportoinut vuoden 2015 kasvuprosentikseen 50 %, nostaen lopputuloksen 359 miljoonaan Norjan kruunuun (MNOK)samalla kasvattaen EBITDA:a 50,7 MNOK:uun.

ABAXista
ABAX Group on Norvestor Equity AS:n omistama, suuri eurooppalainen yritys, joka myy ja kehittää telematiikkaratkaisuja yritys- ja yksityisajoneuvoihin. Lisäksi ABAX tarjoaa tuotteita kalustonhallintaan sekä laitteiston GPS-paikannukseen. ABAXilla on 314 työntekijää kuudessa maassa Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Englannissa sekä Hollannissa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Larvikissa, Norjassa. www.abax.fi