ABAX vahvistaa asemaansa Euroopassa

Norjalainen ABAX on ostanut Accessor Sverige AB:n ja Ctrack Sverige AB:n. Tuoreimman yritysoston myötä ABAX vahvistaa asemaansa yhtenä suurimmista telematiikkayrityksistä Euroopassa.
2016-05-02 15.22.38[1]

- Olemme mielissämme, kun saamme julkaista yritysoston Accessor Sverige AB ja Ctrack Sverige AB:ta koskien. Yritysosto on luonnollinen osa yrityksen kasvusuunnitelmia, kertoo ABAX Groupin toimitusjohtaja Petter Quinsgaard.

Norjalainen telematiikkayritys on tehnyt seitsemän yritysostoa vuoden 2014 jälkeen. Tuorein hankinta lisää keskimäärin 10 000 ajoneuvoa ABAXin järjestelmiin, jolloin kokonaislukema kasvaa 152 000 ajoneuvoon.- Työntekijöiden kanssa olemme onnistuneet kasvattamaan yrityksen tasolle, jolloin seuraavan kasvuaskeleen tekemiseen tarvitaan lisää resursseja ja isompaa organisaatiota. Tulevan kasvun mahdollistamiseksi olen jo jonkun aikaa etsinyt sellaista tahoa, joka mahdollistaisi seuraavan kasvuaskeleen tekemisen. ABAX on luultavasti ainoa yritys alalla, joka on jatkuvasti pystynyt kasvamaan 30 % vuodessa ja samalla onnistunut pitämään toiminnan kannattavana. Tästä syystä uskon, että ABAX pystyy jatkamaan yritysten kasvua ja olenkin ylpeä pystyessäni luovuttamaan vastuun ABAXille, kertoo Accessor Sverige AB ja Ctrack Sverige AB perustaja ja omistaja Niclas Holm.

- Accessor Sverige AB ja Ctrack Sverige AB:n yrityshankinta tulee vahvistamaan organisaatiotamme ja asemaamme johtavana ongelmanratkaisijana kaikille, jotka käyttävät ajoneuvoja työssään – ei ainoastaan Pohjoismaissa vaan myös Euroopassa, kertoo ABAX Groupin operatiivinen johtaja Bjørn Erik Helgeland.

ABAXin perustamisvuodesta 2009 lähtien yritys on kasvanut vahvasti. Norjalainen yritys raportoi kasvuprosentikseen vuonna 2015 50 prosenttia, josta 39 prosenttia on orgaanista kasvua. Liikevaihto vuodella 2015 oli 359 miljoonaa norjan kruunua EBITDA:n ollessa 50,7 miljoona norjan kruunua.

Lisätietoa ja kommentteja
Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no
Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no
Niclas Holm, VD Ctrack Sverige AB, VD Accessor AB, +46 0706-74 22 12, niclas.holm@accessor.se