ABAX valtaa Eurooppaa – uusi yritysosto Hollannissa

ABAX jatkaa vahvalla kasvun tiellä. Uusin harppaus eteenpäin on hollantilaisen teknologiayritys Trevlerin osto. Yrityskauppa antaa ABAXille merkittävän markkinaosuuden Hollannissa ja vauhdittaa yhtiön aktiivista kasvustrategiaa Euroopassa.
Abax ostaa teknologiayhtiön Hollannista

- Trevlerin osto on luonnollinen askel ABAXin Euroopan kasvustrategiassa. Kaupan avulla laajennamme toimintaamme maantieteellisesti, mutta kasvatamme myös tuotevalikoimaamme. Kasvupotentiaali markkinoilla on valtava – alamme on yksi nopeimmin kasvavista koko Euroopassa, kertoo ABAX Finlandin toimitusjohtaja Jarkko Jaakkola.

Vahva panostus Hollantiin

Kalustonhallintajärjestelmiä ja sähköisiä ajopäiväkirjoja tuottava Trevler aloitti toimintansa vuonna 2008. Yrityksellä on noin 25 prosentin markkinaosuus Hollannissa ja sen tuotteilla 7 500 käyttäjää.

- ABAXille ratkaisevimmat syyt yrityskaupan solmimiseen olivat Trevlerin asiakaspohja, teknologinen osaaminen ja asiantuntevat työntekijät. Korkeatasoisen teknisen osaamisen lisäksi Trevlerillä on arvokasta asiantuntemusta hollantilaisista markkinoista. Se auttaa meitä saavuttamaan vahvan jalansijan Hollannissa, ABAXin konsernijohtaja Petter Quinsgaard toteaa.

Trevlerin toimitusjohtaja Martijn Zewald on samoilla linjoilla:

- Tavoitteemme on nousta markkinajohtajaksi Hollannissa. Perinteisesti vahvuutemme on ollut laadukkaiden teknisten ratkaisujen tarjoaminen asiakkaillemme. Osana ABAXia saamme nyt käyttöömme lisää osaamista sekä vahvuutta myyntiin. Molempia tarvitaan nopean kasvun aikaansaamiseksi, Zewald toteaa.

Nopea kasvu tuo työpaikkoja

ABAXin työntekijöiden määrä kaksinkertaistui viime vuonna ja liikevaihto oli noin 25,7 miljoonaa euroa. ABAX on nopean kasvunsa ansiosta noussut Suomessa markkinajohtajaksi. ABAX Finland osti alkuvuodesta suomalaisen Salkatek Oy:n, ja yrityskauppa toi ABAXin riveihin Suomeen 11 uutta työntekijää. Lisäksi vuoden alussa ABAXin palvelukseen palkattiin seitsemän suomalaista työntekijää Norjaan tukemaan Suomen toimintoja.

- Kun ABAX rantautui Suomeen, lupasimme palkata kolmisenkymmentä uutta työntekijää Suomen toimintoihin kolmen vuoden sisällä. Olemme hyvässä vauhdissa ja rekrytointeja tulee varmasti lisää, Jaakkola iloitsee.

Kuva: Björn Leonard Jakobsen.Kuvassa vasemmalta Petter Quinsgaard CEO ABAX as, Björn Erik Helgeland COO ABAX as ja Thomas Kvifte Director of Customized Solutions ABAX as

Kuvamateriaalia: kaikuhelsinki.kuvat.fi/kuvat/ABAX

Jarkko JaakkolaToimitusjohtaja, ABAX Finland Oy
p. 040 525 9336 jaj@abax.fi