ABAXille kolme ISO-sertifikaattia kaikissa toimintamaissa

Euroopan johtavalle sähköisten ajopäiväkirjojen valmistajalle ABAXille myönnettiin kolme ISO-sertifikaattia kuudessa maassa. Norjalainen testaus-, mittaus- ja sertifiointialan yritys NEMKO antoi auditoinnissaan ABAXille puhtaat paperit, vailla poikkemia.
ABAX9001-sertifikaatti

Kansainväliset ISO-sertifikaatit auttavat asiakkaita varmistumaan siitä, että palveluntarjoajat täyttävät tietyt laatuvaatimukset. NEMKO auditoi ABAXin ensimmäistä kertaa kesäkuussa 2012, ja jo silloin ABAX täytti kolmen sertifikaatin vaatimukset. Nyt, kolme vuotta myöhemmin ABAX ylsi samaan suoritukseen kaikissa kuudessa toimintamaassaan.

• Olemme porukalla tuulettaneet NEMKOn auditoinnin tuloksia, etenkin kun läpäisimme testit kirkkaasti, ilman yhtäkään poikkeamaa. Sertifikaattien ansiosta ABAXin asiakkaat voivat olla varmoja siitä, että tuotteemme ja palvelumme ovat turvallisia, luotettavia ja laadukkaita, ja niiden ympäristövaikutukset on minimoitu, toteaa ABAXin toimitusjohtaja Petter Quinsgaard.

Kansainvälisiä merkkejä laadusta

NEMKOlla on yli 20 vuoden kokemus järjestelmäsertifioinneista. ABAXille tehdyssä auditoinnissa käytetyt standardit liittyvät hallinnointiin, laatuun, ympäristöön ja tietoturvaan: ISO 9000 keskittyy toiminnan johtamiseen ja laadunhallintaan, ISO 14001:2004 kertoo ympäristövaikutusten hallinnasta ja pienentämisestä ja ISO/IEC 27001 koskee tietoturvaa ja sen hallintaa. NEMKOn raportin mukaan ABAXilla on organisoitu rakenne ja hyvä pohja jatkuvalle kehitykselle.

Laadukasta kasvua

ABAX on parina viime vuotena kasvanut jopa 30 prosentilla, ja elokuussa yhtiöön palkataan 40 uutta työntekijää – suomalaisia seitsemän. Siksi on hyvä, että ABAXilla on käytössä kansainvälinen viitekehys johtamiselle ja organisoitumiselle, joka asettaa tiettyjä laatuvaatimuksia.

• Olemme johtava palveluntarjoaja hyvin kilpaillulla alalla. Laatu- ja palveluvaatimukset ovat erittäin korkeat. Jotta voimme täyttää asiakkaidemme odotukset, täytyy meidän huolehtia ISO-standardien laatuvaatimusten täyttämisestä joka päivä, sanoo ABAX Finlandin toimitusjohtaja Jarkko Jaakkola.

ABAX Finlandin toimitusjohtaja Jarkko Jaakkola, 040 525 9336

ABAXista
ABAX on Pohjois-Euroopan johtava sähköisten ajopäiväkirjojen valmistaja. Vuonna 2003 Norjan Larvikissa perustettu ABAX toimii Suomen lisäksi Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa, Hollannissa ja Iso-Britanniassa. Yhtiön palveluksessa on yli sata työntekijää. Yhtiö on myynyt yhteensä 100 000 laitetta Suomessa, Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Hollannissa ja Iso-Britanniassa. www.abax.fi

ABAX9001-sertifikaatti